۷ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۱۷

حسین پور:

کمبود دستگاه دیالیز، بیماران شیروان را با مشکل روبرو کرده است

کمبود دستگاه دیالیز، بیماران شیروان را با مشکل روبرو کرده است

شیروان- عضو شورای اسلامی شهر شیروان با انتقاد از کمبود دستگاه دیالیز در بیمارستان امام خمینی(ره) خواستار اختصاص دستگاه دیالیز جدید به بیمارستان شیروان شد.

اسماعیل حسین پور در گفتگو با خبرنگار مهر، امکانات فعلی بیمارستان شیروان برای بیماران دیالیزی را بسیار محدود دانست و گفت: در شیروان قریب به ۸۰ بیمار نیازمند دیالیز هستند که به رغم تلاش مدیریت و پرسنل بیمارستان امام خمینی(ره)، متاسفانه یک سوم دستگاه های موجود به علت مستعمل بودن قابل استفاده نبوده و دستگاه های موجود جوابگوی نیاز بیماران نیست و انتظار طولانی برای دیالیز بر رنج بیماران این شهر افزوده است.

حسین پور تنگناهای مالی بیمارستان شیروان را مهمترین عامل بروز این مشکل دانست و تصریح کرد: بیمارستان شیروان با منابع مالی محدود قادر به رفع این مشکل نیست و خرید دستگاه دیالیز جدید مستلزم حمایت مالی استان و مسئولین ارشد شهرستان است.

عضو گروه مشاورین استاندار خراسان شمالی با انتقاد از عدم توجه مطلوب علوم پزشکی استان به شیروان افزود: احساس می شود نظام پزشکی استان در تجهیز بیمارستان فعلی شیروان تعلل می کند.

به گفته وی بلا استفاده بودن برخی دستگاه های دیالیز شیروان نمونه ای از بی مهری مسئولین استان با مردم شیروان است و زیبنده نیست این روند ادامه داشته باشد.

حسین پور اظهار کرد: دستگاه سی تی اسکن بیمارستان شیروان نیز از دستگاه های مستعمل استان بود که چند سال قبل نصب شد اما اخیرا دچار نقص فنی شده و بسیاری از بیماران نیازمند به سی تی اسکن، با رنج و مرارت زیاد راهی مرکز استان می شوند.

عضو شورای شهر شیروان با بیان این که این امکانات مستعمل در شأن مردم دومین شهر استان نیست، خواستار توجه ویژه علوم پزشکی خراسان شمالی به این بیمارستان شد و گفت: این تجهیزات فرسوده بیمارستان شیروان انبوه بیماران را با مشکلات فراوان روبه رو می کند.

وی اظهار داشت: هر چند شیروان دومین شهر استان است ولی تجهیزات قدیمی و مستعمل تنها بیمارستان شیروان پاسخگوی نیاز شهروندان و مسافرین نیست و ضرورت دارد تا راه اندازی بیمارستان جدید نسبت به تجهیز این بیمارستان اقدام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان در حال حاضر به عنوان تنها مرکز درمانی این شهرستان ۱۵۷ هزار نفری، علاوه بر پذیرش بیماران این شهرستان، تا چندی پیش به علت نبود بیمارستان در شهرستان فاروج، مراجعین زیادی نیز از این شهرستان همسایه خود داشت.

ساخت این بیمارستان از سال ۵۳ با ظرفیت ۵۵ تخت طراحی و آغاز شد و در سال ۷۳ به صورت غیررسمی و در سال ۷۴ نیز با ۵۷ تخت بیمارستانی به صورت رسمی افتتاح شد.

در آن زمان در این بیمارستان خدمات درمانی در بخش های داخلی، اطفال، جراحی زنان، جراحی عمومی، اورژانس، زایشگاه و اتاق عمل ارائه می شد.

پس از آن در خرداد سال ۷۶ بخش CCU این بیمارستان، در سال ۸۱ بخش ICU، در سال ۸۲ بخش دیالیز و در سال ۸۵ نیز بخش NICU این بیمارستان راه اندازی شد.

همچنین در سال ۸۱ با پیگری های مستمر، ظرفیت بیمارستان به ۱۲۰ تخت افزایش یافت و در سال های بعد نیز با تلاش های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان، بناها و ساختمان های جدیدی در این بیمارستان احداث شد و ظرفیت تخت های آن نیز به ۱۸۰ تخت فعال افزایش یافت.

شهر شیروان مركز شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان، دومین شهر پرجمعیت استان خراسان شمالی پس از بجنورد به شمار می رود.

کد خبر 2450467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha